AW: [Csaladtortenet 2] Névváltozás

_R-Istvan-Mögling(eu) R.Istvan.moegling at rakovszky.eu
2012. Már. 1., Cs, 12:42:24 CET

Kedves Tamások!

A névmagyarosításnak volt egy más oka is:
Hitler hatalomba jutása után sokan avval akarták mutatni, hogy elhatárolódnak a német birodalom ilyen "fejlődésétől"
De ott volt a "Volkbund" is. Oda a túl buzgó szervezők sok helyen minden német-nevűt megkérdezésük nélkül beírtak. Akik ezt nem akarta, az magyarosított.
De a "népi-németek" nen léphettek be a honvédségbe, hanem a Waffes-SS-be lettek behívva. Sokan pedig ezt nem akarták.

De ott volt az ügy másik oldala: voltak olyan szálső-jobboldali német-szérmazésúak, akik pont azért magyarosították a nevüket, hogy beépűljenek a honvédségbe 5.oszlopként.
Hitlerék ezeket tolták felfelé a magyarokat megfúrva.
Ezért is bukott el a kilépési kisérlet. A német-haver tisztes letartóztatták a magya-érzelmű feleteseiket, és átvették a parancsnokságot.
Ez jól meg volt szervezve és dokumentálva is van.

De olyanról is tudok, ahol egy örökség miatt kellett valakinek nevet változtatnia.

Mivel nem látni mások fejébe, főleg akkor ha már nem élnek, abból kell kiindulnunk, hogy annyi ok volt, ahány magyarosítás.

Üdv.
István

- * -  A IV. Családkutatói Találkozó elöadásainak elérhetösége: www.rakovszky.net - * -

- * -  A Rakovszky család honlapja / Web-site of the family Rakovszky / Website der Familie Rakovszky:    www.rakovszky.eu    - * -