[Csaladtortenet 2] I.VH - kérdés

Benke Zoltán benkehanich at t-online.hu
2012. Már. 3., Szo, 08:25:10 CET

Kedves Gyuri!

Az eseted nagyon hasonló dédapám (Bencsó Mihály) ügyéhez.

Dédapám 1917 nyarán tűnt el a bukovinai harcok során az egyik ütközetben. A
család reménykedett, hátha fogságba esett vagyis valamikor visszatér. De
sajnos nem tért vissza, ezért fia 1937-ben kérte a Békés megyei Bíróságot,
hogy nyilvánítsa hivatalosan is halottá. A hadtörténeti levéltárban én is
nyomoztattam és valóban csak annyi volt a veszteséglistán, hogy eltűnt.
Ennek rendkívül egyszerű magyarázata, ahogy mondták a levéltárban, hogy sok
elesettet nem tudtak azonosítani. Hiszen az ágyúk, különböző robbanószerek
kegyetlen munkát végezhettek már akkor is.

Az egész nyomozásom ott kezdődhetett el, hogy a békécsabai anyakönyvi
hivatalban megtalálható volt a bírósági végzés csatolva a halottihoz. Ezen
leírták hol szolgált és hol esett el. Gondolom ők is a hadtörténeti
levéltárral nyomoztattak és akkoriban még nem selejtezték le az első
világháborús katonák személyi lapját.......

Tehát javaslom felkeresni az anyakönyvi hivatalt. Ha szerencséd van a
bíróságon még a nyomozati irat is megtalálható. (nekem sajnos nem volt
szerencsém) Tehát utána a bíróság jogutódját keresd fel.

Üdv
Benke Zoli