[Csaladtortenet 2] téma lezárások: magyar identitástudat, család vagy populáció

Wilde Viktor wilde.viktor at t-online.hu
2012. Már. 6., K, 17:29:20 CET

Kedves NJ,

Nem volt rossz a kérdésed, mert lehet rá válaszolni: Mindenkinél
másképp, ahogy írod is.

Egy '56-os amerikás unokatestvérem folyékonyan beszéli a nyelvet, az
öccse megtanulta (újra), a további öccsük egy mukkot sem.

Egyik egy spanyol-amerikaival, a másik egy koreaival, a harmadik egy
olasszal házasodott, tehát a további identitás/nyelv felejtős. Más
dolog, hogy megfigyeléseim szerint az ameriakaiak (pláne, a kanadaiak)
számon tartják gyökereik etnikumi aspektusait. Aztán lehet, hogy
Európában tök más a helyzet.

Mindenestre sok amerikás/kanadás/európai rokonom közül senki sem
költözött haza, tehát azt kell mondanom, hogy az én rokonságomban
található disszidensek mindegyikénél kevesebbet nyom a latban az
identitás, mint egyéb szempontok (mielőtt vita nyílna, gyorsan
leszögezem, ez nem értékítélet).

Más dolog, hogy az a magyarok világhimnusza micsoda. Szerintem nem az a
himnusz, amit valaki megír és a címébe csempészi a "himnusz" szót,
(lásd: székely himnusz, amit Bp-en írtak a 20. században), hanem az,
amit egy nemzet annak elfogad.

A rokon-definíciódnál pedig beugrott, hogy milyen igazad is van - nem
két közös ős kell (=egy lázaspár), hanem bizony egy darab is elég,
hiszen a féltestvérekkel stb. is van közös génünk.

Sok üdWV