[Csaladtortenet 2] téma lezárások: magyar identitástudat, család vagy populáció

Tamás Solymosi solymitomi at gmail.com
2012. Már. 6., K, 22:38:29 CET

Kedves József!

1. Nem mondod, hogy ezt nekem mind tudnom kéne magyarként?

2. Tegye már fel a kezét, aki a Magyar Himnusz összes versszakát el tudja
énekelni! Ugyanis tudomásom szerint nem ugyan az minden versszak dallama,
mi és általában minden magyar csak az első versszakot énekli.

3. Amit a 2. pontban írtam, az igaz a Szózatra is.

4. Én nem ismerem a Magyarok világhimnuszát. Biztosan szégyellnem kellene
magam sűrűn és mélységesen, mint ahogyan a magyarországi németek himnuszát
sem ismerem, valamint a magyarországi szászokét sem, a Szászokét sem és a
cigányokét és a Magyarországi cigányokét sem.

5. Biztosan vér ciki nekem, hogy ezeket nem tudom... :-(

De erre szoktam azt mondani: koponyából fel tudjuk sorolni a magyar
királyokat? És az első felelős magyar kormány tagjait? És az Aradon
kivégzett 13 vértanút? És az Erdélyi Fejedelmeket?

Van aki nem tudja kép alapján sem megkülönböztetni udvardi Kossuth Lajost
sárvár-felsővidéki gróf Széchenyi Istvánnal. Szóval ezért kérdem: akkor itt
senki sem magyar, aki nem tud ilyen "alap"-nak  számító dolgokat?

Szóval: mi miatt szégyelljem magam pontosan?

Tisztelettel:

Tamás