[Csaladtortenet 2] kétszer ugyanabba a folyóba

Csaba Somlyódy somlyody.c at gmail.com
2012. Már. 7., Sze, 19:27:34 CET

Kedves LevLista!

Csak érdekességképpen írom a következőket: arról ritkán hallani, hogy
valakik egybekeltek, majd valamilyen okból kifolyólag elváltak, de ismét
összeházasodtak. Példa erre Mikszáth Kálmán is. Nem túl gyakori, de
előfordul. Most mégis felkaptam a fejem Hatvany Csaba csapata jóvoltából.
Ilyet még nem tapasztaltam, de a sokat látott LevLista hátha...A budapesti
házassági anyakönyveket bogarászva akadtam az érdekességre. Csemiczky
László Donát József és Elek Mária házasságot kötöt 1926. augusztus 21-én az
V. kerületben, 515 szám alatt bejegyezve az anyakönyvben, tanuk Kaszás
Ernő, Fényes György. Majd folytatódik, elváltak 1927. augusztus 16-án.
Lapozgatva tovább 1927. augusztus 16-án, a válás napján Csemiczky László
Donát József vezérigazgató és Elek Mária házasságot köt az V. kerületben
ugynannál az anyakönyvvezetőnél aki azelőtt összeadta őket, de a tanuk
Pogány Gyula és Ghegyi Lajos. Sorszám 419-es. Az már csak hab a tortán,
hogy ez a házasság sem volt holtomiglan-holtodiglan, mert 1930-ban ismét
elváltak. Játszottam a gondolattal, hogy mi történhetett. Összevesztek a
vasárnapi ebéden, és mint törvénytisztelők, azonnal elváltak, de délután
kibékültek, mint az esetek 99 százalékában és visszamentek visszacsinálni a
dolgot. Itt mondták, hogy vissza nem lehet,csak újra. Hát újra
megházasodtak délután, hogy estére ismét házasok legyenek. Vagy be akartak
kerülni a rekordok könyvébe, de tudtommal akkor ilyen nem volt. Esetleg
sokkal prózaibb oka volt, és akkor elnézést az előző élcekért, de az
biztos, hogy nem általános gyakorlatról van szó. Esetleg aki a családokat
kutatja tudja a megfejtést?

Somlyódy Csaba