[Csaladtortenet 2] pagonyőr

Béla Viertl bela.viertl at freemail.hu
2012. Már. 8., Cs, 23:41:11 CET

Kedves Viktor!
Megneztem a regi iratot es en tevedtem - pagonyerdesz szerepel es nem
pagonyőr.
Bocsanat
Bela
------------------------------

Message: 4
Date: Thu, 08 Mar 2012 23:03:25 +0100
From: Wilde Viktor <wilde.viktor at t-online.hu>
To: csaladtortenet at levlista.theka.hu
Subject: Re: [Csaladtortenet 2] sylvonum curator

Kedves Béla,
A "pagonyor" szót Te tényleg láttad leírva? Ez már bűncselekmény lenne a
magyar nyelv ellen.
Olyan nyelvújításkorinak hangzik, mint a dühönc, a hangász meg a futonc,
de még rosszabbul hangzik.
ÜdWV

2012.03.08. 22:27 keltezéssel, Béla Viertl írta:
> Az en ukapam 1830 kurul silvae inspector, erdolovag, uradalmi vadasz, fia
> erdesz, pagonyor volt. Valoszinuleg csupa olyan erdeszeti foglalkozas amit
> ma mar csak az erdesz szo alatt foglalunk ossze.
>
> Az interneten talaltam egy osszefoglalot az erdolovagra:
>
> Az erdőgazdálkodás szükségessé tette, hogy legyen "erdőlovag" /erdőtiszt/,
> akinek alárendeltjei az "erdőőrködők", valamint az uradalmi vadászok
voltak.
> Feladataik közé tartozott a fakitermelés, fuvarozás irányítása, a többezer
> öl hasábfa, gömbfa faraktárba szállíttatása, a parasztok "faizási"
> [...]

__________ ESET Smart Security - Vírusdefiníciós adatbázis: 6951 (20120308)

Az üzenetet az ESET Smart Security ellenorizte.

http://www.eset.hu