[Csaladtortenet 2] nemesi összeírások

Szilvágyi Gábor szilvagyi.g at t-online.hu
2012. Már. 9., P, 20:07:35 CET

Kedves Zsuzsa és Ili!

Teljes összefoglalással én nem találkoztam. Léteznek régi könyvek,
amelyek néhány megye nemesi összeírásait tartalmazza. Teljesen
megbízhatónak még a levéltárban  található összeírások sem tekinthetők,
mert saját tapasztalatom, hogy a levéltárban Vas megyéről a legkorábbi
összeírás 1695-ös, de a Péchy Gazsi által elérhetővé tett Magyar
Családtörténeti Szemlében 1554-es nemesi összeírást is találtam. Tehát
kemény munkával kell keresni levéltárakban (esetleg MOL), és megpróbálni
felhajtani régi könyveket, amelyek ebben a témában születtek. A mai
időkben készült Szluha féle CD nekem csalódást okozott. A Vas megyei
nemeseket felsoroló részben a családom nem volt megtalálható nála. Az
1554-es összeírásban hét Szilvágyi szerepel, a levéltárban átnézett
összeírásokban hét különböző évben szerepelnek Szilvágyiak az
összeírásokban. Hát ezért bátorkodtam a Szluha féle CD-k (könyvek)
megbízhatóságát kétségbe vonni.

Üdv, Szilvágyi Gábor