[Csaladtortenet 2] szünet && OLVASSA EL, KÉREM

Hirschler András smartlines at smartlines.hu
2012. Már. 10., Szo, 08:13:28 CET

Kedves Gazsi,
én nagyon pártolom, hogy maradjon a lista. A túlpolitizálás nekem sem
kedvemre való, ám kár lenne, ha az off-topic, de érdekes témákat is
kiöntenénk a fürdővízzel együtt. Ráadásul időnként az off-topicból indul ki
egy-egy szakmai diskurzus. Szerintem minden a vitakultúrán múlik, a
vitakultúra pedig intelligencia kérdése. Ha tiszteletben tartjuk mások
véleményét - a szó szoros értelmében vett szabadelvűséget - akkor továbbra
is izgalmas, gondolatébresztő, tanulságos eszmecserék folyhatnak. Ha egy-egy
tagtársunk a fórumot szüntelen egotrippekre - önmegvalósítási gyakorlatokra
- használja, akkor sajnos az sem segít, ha szakmai témákra korlátozzuk a
levelezést. A moderálásnak nem vagyok híve, a szabadelvűség híveként úgy
gondolom, általában nem szerencsés, ha egy-egy ember ízlésére, megítélésére
bízzuk azt, hogy mi az, ami még elmegy, mi az, ami nem.
A személyeskedést kirobbantó vita témája - ki a magyar, stb. - szerintem
nagyon is érdekes témakör, még ha szorosan nem kapcsolódik is a kutatáshoz.
Kár, hogy a dolog félrecsúszott. Úgy tűnik, néhány levelezőtársunknál az
ilyen-olyan forrásból táplálkozó indulatok felülírják a józan megfontolást.

A magam részéről az eddigi gyakorlat folytatását pártolom, és ezúton is
hálás köszönetemet fejezem ki a fórum működtetéséért.
üdv. Hirschler András