[Csaladtortenet 2] Hogyan kutassunk azután, ami nincs?

Nagy Róza nagyroza1 at citromail.hu
2012. Már. 10., Szo, 15:08:06 CET

 Kedves Listatársak !
Na szóval, családtörténet téma, mert ez az lenne, ha tudnám, merre tovább, de nem tudom. Igen, hogyan is kutassunk tovább, ha minden belföldi lehetőséget kihasználtunk..érts ezalatt mindent, nem ragozom, mert irattáram volna belőle. családi kutakodás kizárva. nincs! csak annyi, hogy azt halottam...ennyi.
Most megkérek minden profi kutatót, gondolja bele magát az én helyzetembe: Vajon Ő mit tenne, ha mondjuk a XIX. sz. i álmosdi nyilvántartásokról, szinte alig van levéltári adat.  Mivel a dédszülők elköltöztek valahova, aminek nyoma nincs, ahol az én nagyanyám is születhetett és akkor már nem kellene tovább kutatnom.
Mennyivel könnyebb lenne  a helyzetem, ha nemesek lettek volna az ősök. Az is lehet, hogy az én őseim vályogvető cigányok voltak....ki tudja..mert semmit nem tudok róluk. . de engem az sem érdekelne......
Mivel nem vagyok profi, minden ajtónál ott toporogtam, odapofátlankodtam ahova csak tudtam, igaz sokszor szégyeltem, de újra és újra megpróbáltam. ciki, de ez van....Igaz az anyám mindig azt hallotta, hogy Nagyváradi volt a mama, csak hogy ez a verzió  is kizárva, mert nincs nyoma anyakönyvnek. Már egy nagyváradi halotti anyakönyvnek is örülnék, talán a dédszülők benne lennének, még ha a nagymamám zabi gyerek is lehetett. Itt köszönetet szeretnék mondani, Leiter Évának, aki volt olyan kedves, hogy több alkalommal kutatott nekem a debreceni, hajdúböszörményi hideg levéltáraiban. Sokak szerint, nincs értelme kutatni, hiszen, ha valóban Erdélyben született a nagymamám, akkor az az anyakönyv már sose kerül elő. de benne még él egy pici remény....
Szeretettel várom tippjeiteket....:)Nagy M. Róza