[Csaladtortenet 2] Safáry csalad

G.B. Jakabffy gabor49 at chello.nl
2012. Már. 11., V, 12:55:45 CET

Kedves Kutato Tarsak !

Segitsegeteket szeretnem kerni a kovetkezo esethez. Tortenet a kovetkezo: az
I. Vilaghaborut kovetve haborus traumat atelt Magyar gyerekek csoportjai
erkeztek Hollandiba akik tobb hetet-honapot vendeg szuloknel szallasoltak
el.  Vegul is igy kerult Safáry Victory is akihez szeretnek csaladtagokat
vissza talalni. A kislany egy kicsit nem kivanatos gyerekkent szulethetett
1910-ben Budapesten. Szulei anyakonyvi bejegyzesebol derult ki, hogy
szuletese elott par nappal kerult sor csak az eskuvore. A kislany valoszinu
az otthoniak jovahagyasa utan maradt vendeg szuleinel Hollandiaban, akik ot
felneveltek. Ezen ido alatt nem volt tobbe kapcsolata az otthoniakkal.
Kesobb leany gyermeknek adott eletet. Ez a gyermek most 64 eves es mar evek
ota probalja eredetet vissza talalni, mert magyarnak is erzi magat. Egy
itteni ismerosom emlitte esetet es azonnal segitsegere lettem.

Megemlitem, hogy a netten talalt informaciokat mar reszere ossze gyujtottem.
(Leveltarak kozos keresoje; HM. Hadtorteneti leveltar; Mormon oldalak; CD
Arcanum; Nagy Ivan; PIM. Gudenus;
 stb.) Viszont evvel meg kozel sem teljes
csaladfaja. Menet kozben ha valaki kutatasa kozben talalkozna a Safáry
nevvel akkor azt koszonettel vennem. Szekelyfold, Csanad vm., utan
fellegvaruk Kiskoros es kornyeke volt. Kesobb Pest, Tolna-Baranya megyekben
is megtalalhatoak voltak. Tiszabadi elonevvel birtak es a multban volt
kozottuk alispan, ugyved, katonatiszt, mernok is. Csaladi vonalukhoz
kapcsolodo nevek:  DEDINSZKY, KEMENY, DESTEK, TEPLICZKY, CSOVARY, SZUCS,
RAKSANYI, TARDY, MOKRY, TEPLICZKY, SZIGETHY, HERCZEG ES DOSA – ami szamomra
eddig ismeretes.

Szivelyes Udvozlettel,

Gabor B Jakabffy

 <http://members.chello.nl/gajakabffy/> http://members.chello.nl/gajakabffy/