[Csaladtortenet 2] feleség lakhelye - házassági ak

KurucsaI Pál kurucsai at gmail.com
2012. Már. 12., H, 08:08:17 CET

Kedves István!

Jogos! Örülök, hogy valakinek felkeltik az érdeklődését az emailjeim :)

A Tridenti zsinaton született az előírás, és Magyarországon ezt követően
(nem tudom, hogy melyik zsinaton) vezették be. A II. Vatikáni zsinat
döntött ennek a megszüntetéséről. Minél eldugottabb helyen szolgált egy
plébános, illetve minél idősebb volt, annál később alkalmazta az új
előírásokat, ezért még a 80-as években is tetten érhető a hatása. Ezt a
korszakot az 1983-as Egyházi Törvénykönyv  zárja le.

Ismer valaki olyan munkát (könyv, tanulmány, cikk, szakdolgozat, etc.),
amely ezzel a kérdéssel foglalkozik?

Üdv,
Pali