[Csaladtortenet 2] MO-on használt pénzek

Tamás Solymosi solymitomi at gmail.com
2012. Már. 13., K, 12:43:57 CET

Tisztelt Listatársak!

Erre csak azt tudom mondani, hogy:

1. Úgy tudom, hogy maga a forint szó Nápolyból érkezett Caroberto idején.

2. Érdemes beleolvasni (ha időtök engedi) a magyar nyelven is megjelent
Mozart-levelekbe, hogy a birodalomban mennyiféle pénzt használtak, és ezek
használatban voltak, nem kellett az átváltásokkal vesződni.

3. Biztos van pénztörténész, aki meg tudja mondani, hogy mióta húznak
hasznot Európában a pénzváltásokból.

4. A Brit birodalmi pénzrendszer megint más (Lásd: Csengetett, Mylord?)

Tamás