AW: [Csaladtortenet 2]szünet && OLVASSA EL, KÉREM - Következtetések, LEZÁRÁS

_R-Istvan-Mögling(eu) R.Istvan.moegling at rakovszky.eu
2012. Már. 14., Sze, 08:53:42 CET

Kedves Gyuri!

Légy szíves gondolkozz egy kicsit.
Pontosan mit értesz családkutatás alatt?
Már ezen a témán hosszan vitatkozhatnánk.
Ami Neked fontos, az másoknak esetleg szemét.
Pl. Hány embert érdekelnek a Szamák adatok? A listatársak közül csak nagyon kevesetr, de ettől függetlenül senki sem vitatja el az ilyen témájú levelek jogosultságát.
Viszont vannak határesetek, vagy olyan témák, melyek épp hogy átcsúsztak a határon kívülre, de több embert érdekelnek, mint az egy egy családról való adatok.
Tehát itt egy kis emberi türelemre, megértésre van szükség.

Ne feljtsük el, hogy a listatársak egy fajta közösséget alkotnak, így szerintem minden olyan levélnek is helye van itt, amely a közösség összetartozési érzéssét előmozdítja, erősíti.
Ilyenek pl a havi törzsasztal-levelek. Annak ellenére, hogy nem tudok elmenni - bár nagyon szeretnék - érdeklődéssel olvasom őket
De sok más levél is van, ami sokunknak talán úgy tűnik, hogy semmi köze sincs a családkutatáshoz, pl a Kárpátaljai kirándulás amit egy fórumon is meg lehetne beszélni, de én azokat is örömmel látom a listán, mert esetleg valakinek egy másik hasonlót szervezni lenne kedve, hogy azok akik az elsőről lemaradtak valami okból, mégis részt tudjanak vanni egy hasonlól, esetleg egy hétvégin.
Vagy ott vannak a karácsonyi, újévi, húsvéti jó kivánságok. Nagyon sajnálnám, ha azok ki lennének tiltva a listáról, mert semmi közük sincs a családkutatáshoz.
Az ilyen levelek, szervezkedések építenek egy közösséget.
Ott van az osztrák "szlovák-magyar" lista ahol nem szabad boldog karácsonyt kívánni (a moderátoruk letolt mikor egy ilyen levelet küldtem oda!). Élő halott. Hetente van egy két levél és egyre ritkulnak.
Lehet, hogy ott a kezdete óta nincs annyi, mint itt egy nap alatt. Annak ellenére, hogy én naponta vagy 80 emailt kapok, nem szeretnék semmilyen témájú levelet kitiltani.
Amit viszont nem engedhetünk meg, az a közösségromboló, szétziláló levelek. De ezek lehetnek akár családkutatási témákban is.
Vagyis nemcsak az a fontos, hogy mit írunk, hanem az is, hogy milyen hangon. Ez pedig sajnos nem derül ki a témából.

Tehát ne csak a családfánk fejlesztésére gondoljunk, hanem a közösségünkére is.

Üdv.
István

U.I.

Elnézést kérek azoktól, akik a gondolatmenetemet túl hosszúnak vélik.
Elég, ha az utolsó mondatot olvassák el.

- * -  A IV. Családkutatói Találkozó elöadásainak elérhetösége: www.rakovszky.net - * -

- * -  A Rakovszky család honlapja / Web-site of the family Rakovszky / Website der Familie Rakovszky:    www.rakovszky.eu    - * -