[Csaladtortenet 2] 1848-49 résztvevői

Szilvágyi Gábor szilvagyi.g at t-online.hu
2012. Már. 15., Cs, 19:47:47 CET

Kedves Listatagok!

Az én családomból a 22 éves Szilvágyi Antal Tabról lett önkéntes
nemzetőr 1848-ban. A somogyi nemzetőrök harcoltak a pákozdi csatában.
Később a 46. honvéd zászlóaljba olvadtak be. Ez a zászlóalj a komáromi
erődben fejezte be a szabadságharcot. Valószínűleg a Klapka által
kiharcolt menlevélnek köszönhetően nem sorozták be az osztrák seregbe
sorkatonaként, így néhány évvel a szabadságharc után, már gyermeke
keresztelőjéről találtam anyakönyvi bejegyzést.

Egy másik rokonom, Szilvágyi Károly (ma Ajkán utca van róla elnevezve),
a Somlóvidéki Evangélikus Tanítóegylet egyik alapítója volt. Csak annyi
információm van vele kapcsolatban, hogy a szabadságharc után megtorlás
érte, tevékenységéről most próbálok meg információkat szerezni.

Üdv, Szilvágyi Gábor