[Csaladtortenet 2] Még egy 1848-as emlék

Völgyi Pál nagybaczoni at citromail.hu
2012. Már. 20., K, 01:57:51 CET

 Nem báró!

Üdv:
Nagybaczoni M. Ferenc

-- Eredeti üzenet --
Feladó: C. H. Baiersdorf  <c.h.baiersdorf at t-online.de>Címzett: Ildikó Sztrányai <sztranyai.ildiko at gmail .com>, Ildikó Sztrányai <sztranyai.ildiko at gmail.com>,  <csaladtortenet at levlista.theka.hu>Elküldve: 2012. március 20 . 0:32Tárgy : Re: [Csaladtortenet 2] Még egy 1848-as emlék

Kedves Ildi, meg akit érdekel!

 Tüköry (Spiegel) Lajossal, ill. 1848-49-el kapcsolatosan (és nem csak),
 megemlítem:

 MIKÓ IMRE: A szülőföld szerelmese - Orbán Balázs életének regénye
 Polis Könyvkiadó, 2011, 374 oldal, Kötés: kemény kötés, ISBN: 9786065420243

 http://www.anemzetikonyvekboltja.hu/miko-imr-a-szulofold-szerelmese-orban-balazs-eletenek-regenye.html

 Megjegyzések/családörténet szempontból:

 Mikó Imre egyik lánya, ny. építömérnök, egyetemi kollégám és kirándultársam
 volt; ma a Kolozsvári és a Romániai országos Unitárius Hitközségnek egyik
 legfontosabb nöi tartóoszlopa.
 Mikó másik, idösebb lánya, aki származási okokból felsöbb tanulmánbyokat
 végezni nem tudott, (kiváló) rajzolóm volt egy kolozsvári építömérnöki
 intészetnél.

 Mikó Imréhez: http://hu.wikipedia.org/wiki/Mik%C3%B3_Imre_%28jog%C3%A1sz%29
 (tudtommal: báró család; unitárius)
 Nem tévesztendö össze gróf Mikó Imrével:
 http://hu.wikipedia.org/wiki/Mik%C3%B3_Imre_%28politikus%29
 Mindkét Mikó család Erdély és Kolozsvár legjelentösebb családaihoz
 tartoznak.

 Az unitárius vallású báró Mikó család története összefügg Torockó (rom.
 Rimetea) faluval, de ehhez pontosat nem tudok. Ezzel a témával kapcsolatosan
 megemlíthetö még Jókai Mór: Egy az Isten c. regénye.

 Üdvözlettel,
 Baiersdorf Kristóf