[Csaladtortenet 2] lelet - nomen non est omen

C. H. Baiersdorf c.h.baiersdorf at t-online.de
2012. Már. 22., Cs, 11:07:29 CET

Hazajön a családapa, görnyedten, szürkén, sápadtan.
József, kalpagos királyunk idejében lehetett tán, osztrákul Kaiser Joseph
II.
Az intézettől jőtt, ahol neveket, új neveket osztanak; ha csak lehet,
pénzért, ott állt sorban, hosszan.
Nu ...... s most már mi a nevüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüünk? kérdi Riffka,
vagy hogy is híiják, asszonya, körülötte rakás kölyök.
Schweissberger!
Jujujujujujuj - júúúúúúúúúúj! a Riffka.
Mit gondolsz, te! .  a férj; miközben tarkóját vakargatja: már a
szerencsétlen w is mennyibe került nékem, ..... , ha Te azt tudnád! .. S
hogy néznénk mi anélkül ki? .. Jó, hogy nem tudsz még németül! Beszélj te
csak, beszélj! Asszony!!!

Idegen szavak:
Schweiss = izzadság
Berg = hegy
Berger = hegyi
Scheiss(e) = szar

Most Rajtad a sor:
Schweissberger = ?????
Scheissberger = ?????
.

Igazad van, András! Azt szoktam a feleségemnek is mondani: igazad van! S
máris szép, csendes a ház!
Különben, ez a z egyik a 2 és fél viccböl, amiket valaha meg tudtam
jegyezni.

Szervusz!

Kristóf