[Csaladtortenet 2] hiányzó anyakönyvek

Tamás Solymosi solymitomi at gmail.com
2012. Már. 24., Szo, 00:59:12 CET

Kedves Sándor!

Erre mondják: nem jobb a deákné vásznánál...

Úgy tudom, hogy egy fiatal zenész, kinek neve: Felix Mendelssohn-Bartholdy
kiment egy kora reggel Lipcse piacára, ahol keresgélve gyomra unszolására:
sajtot vett.
Midőn hazaért és a finom sajtit kibontotta, majd elkezdte majszolgatni,
meglepve vette észre, hogy amibe a vásárolt sajtja bele volt csomagolva,
nem más, mint egy passió kézirata.

Rohant vissza, hogy megvegye a "lapokat" a sajtárustól. Tudomásom szerint:
Így nem veszett el a Máté-passió Bachtól Mendelssohn jóvoltából és
szemfülességének köszönhetően.

Lehet, hogy csak legenda, de attól még jó a történet....

Tisztelettel:

Tamás