[Csaladtortenet 2] (Kun)Madaras-vallások

Benke Zoltán benkehanich at t-online.hu
2012. Már. 28., Sze, 21:59:37 CEST

Kedves Dia!

A Nagykunság települései 1 kivételével református vallásúak voltak az
1700-as évek végéig. Az egy kivétel Kunszentmárton, mert lakói az 1600-as
évek végén elmenekültek, hála a török "gondoskodásnak". 1719-ben katolikus
jászok költöztek oda. Itt pedig döntő katolikus többség volt az 1800-as évek
végéig.

Mária Terézia viszont nem díjazta a "rebellis" reformátusokat, ezért
igyekezett katolikus betelepülőkkel "megzavarni" a református
közösségeket.....Talán Karcagon települt meg nagyobb "pápista" lakosság 1770
körül.
Kunhegyes, Kunmadaras, Kisújszállás és Túrkeve helységekben azonban
református többség maradt.

Üdv
Benke Zoli