AW: [Csaladtortenet 2] elgondolkodtató

_R-Istvan-Mögling(eu) R.Istvan.moegling at rakovszky.eu
2012. Már. 29., Cs, 16:05:41 CEST

Kedves Éva!

Én vissza tudom vezetni a családfámat Árpád vezérig, de lengyel, német, angol, francia, olasz és mit tudom még milyen kerülővel.
Az egy pókhálószerű családfa, mely inkább egy fajta labirintushoz hasonlít.
De ezekkel az ősökkel nem vagyok egyedül, hogy csak egy csomópontot mondjak: alsólindvai Bánfi Miklós felesége egy a Piaszt családbeli sagáni hercegnő volt. Ezt a vonalat vizsgáltam ki a 60-as évek elején a British Múzeum olvasó termében.
Tőle, a 16. századból persze nagyon sok magyar (és más) nemesi családba (de lehet, hogy a nem-nemesiekbe is) árpádházi vér került.
De ez csak egy kiragadott vonal. Ha jól tudom több is vann, csak épp nem jut eszembe.
És nagyon sok családnak olyan felmenő vonalai is vannak, amelyek egészen más vonalon vezetnek Árpádhoz.
Tehát örüljünk, hogy, mint Árpád vezér leszármazottjai, valószínűleg mind rokonok vagyunk.

Üdv.
István

- * -  A IV. Családkutatói Találkozó elöadásainak elérhetösége: www.rakovszky.net - * -

- * -  A Rakovszky család honlapja / Web-site of the family Rakovszky / Website der Familie Rakovszky:    www.rakovszky.eu    - * -