[Csaladtortenet 2] Budakeszi 1928 halálozás

Németh József nemethjozsef10 at freemail.hu
2012. Már. 30., P, 09:12:18 CEST

Érdekes problémát vetsz fel, Robi. Utána néztem Budapest kerületeinek, a XII. kerület semmiképpen nem lehet, mert azt csak 1930-ban hozták létre. A wikipédia szerint a XI. és XII. kerületet az I. kerület három részre osztásával alakították ki, de a XII. kerület ténylegesen csak 1940 július 1-től kezdte meg működését. Egy 1928-as halálesetet tehát nem anyakönyvezhetett. A másik érdekes kérdés a szanatórium közigazgatási hovatartozása. Az Erzsébet királyné szanatórium 1901-ben nyílt meg, de nem tudom Budapest vagy Budakeszi területén, mert csak annyit írnak mindenhol, hogy a Budakeszi határában lévő kőfeji telekben. Utóbbi a valószínűbb. 1930-ban azonban talán épp a szanatórium miatt történt egy terület átcsatolás, idézem: "Budapesthez csatolták Csepeltől az állami kikötő területét, valamint Budakeszitől a város tulajdonában álló erdő területét."  A szanatórium jelenleg is működik, Országos Korányi Tbc és Pulmonológiai Intézet néven, de annak már nem néztem utána, hogy ez jelenleg Budapest közigazgatási határán belül vagy kívül van-e, gyanítom belül.Várom a Budapest közigazgatásában és pulmonológiában jártas szakemberek hozzászólásait, nehogy Négyesi Gyuri feleslegesen nyálazzon át budakeszi anyakönyveket, neadjisten Nagykőrösre utazzon, ráadásul mindezt  miattam!  NJ