[Csaladtortenet 2] érdekesség

Wilde Viktor wilde.viktor at t-online.hu
2012. Május. 1., K, 01:34:24 CEST

Kedves Imi,
Nem tudom a magyarázatot. Sok olyan köztemetőt ismerek, ahol külön -
elkerített - izráelita parcella van (Pesterzsébet, Kispest, Budafok,
miegymás), sőt, Esztergomban még csak nem is külön parcella, hanem a
temető egyik sarka.
Lehet, hogy az Általad ismertetett esetben egyszerűen a romkat egyházzal
volt egyezsége a zsidóknak, és nem a protestánsokkal. Ugy, mindenkit el
kell temetni, egy kislétszámú közösség meg nem akar ezért földterületet
venni. Igaz, ennek ellentmond, hogy Dömösön talán 4-5 sírkőből áll a
zsidó temető.
De Te hol láttad ezt? Szeretném én is megnézni...
ÜdWV