[Csaladtortenet 2] Czvitkovics Máté plébános

Éva Adorján adeva40 at gmail.com
2012. Május. 1., K, 15:04:14 CEST

Kedves Ádám!

Czvitkovics Máté plébánosról Weisz János plébános dolgozatában,- melyben
feldolgozta a környei plébánia történetét -, az alábbiakat olvastam.

Született 1720-ban, a teológiát Győrőtt végezte a szemináriumban , melyet
akkoriban a piarista atyák vezettek.

Valószinű azonos a Bedy említette Czvitkovics Mátyással, aki 1743-44-ben
fejezte be a teológiát / A papnevelés 303.oldal /.

Sajnos nem tudom ezt a kiadványt hol kell keresni, talán akad valaki, aki
tud segíteni, ezért a választ felteszem a listára.

Czvitkovics Mátéról még az alábbiakat olvastam:

Kitűnt jó erkölcseivel, fedhetetlen életével Hűen tartotta magát az
előírásokhoz és minden ténykedést pontosan végezte. Ezért a nép is
szerette, és az uradalom / Eszterházy / különösen kedvelte.Az anyakönyvek
vezetésében nagyon pontos volt.

Azt már én teszem hozzá, hogy nagyon szép, könnyen olvasható volt az írása,
öröm volt az általa vezetett anyakönyvi bejegyzések kutatása.

Köszönöm a helységre vonatkozó információt.

Talán a fent említett kiadványban bejegyezték szülei nevét és születésének
helyét is. Én sem Környén, sem Vértestolnán nem találtam róla feljegyzést.

üdv. A Éva