[Csaladtortenet 2] excel bug

Hirschler András smartlines at smartlines.hu
2012. Május. 2., Sze, 09:53:40 CEST

T. Társak!

Tegnap este órákig molyoltam egy nagyon érdekes probléma következtében,
amivel én speciel most találkoztam először. Azért írom meg, mert bárkinél
előfordulhat, aki Excelt használ. Márpedig szinte mindenki azon tartja az
adatbázisait.

Az anyakönyvek indexálásakor észleltem, hogy az excelnél a copy-paste
funkció (meg a formulák) jószerével egyik pillanatról a másikra nem
funkcionáltak megfelelően. Teljesen érthetetlen volt a dolog, mert a hiba
akkor is jelentkezett, ha régebbi fileokat vettem elő, akkor is, ha új lapot
nyitottam. Végignéztem a létező összes hibalehetőséget, de semmi
érdemlegeset nem találtam. Végül azt tettem, ami már előszörre is tehettem
volna: kutakodtam a Google-on.

Kiderült, hogy ez egy programhiba, és csak akkor mutatkozik, ha egyidejűleg
nyitva van az internet explorer. Amint bezárod az utóbbit, megszűnik a hiba.

Bővebben angolul:
http://answers.microsoft.com/en-us/office/forum/office_2010-excel/paste-spec
ial-in-excel-2010-bug/24e84564-4e65-4190-abf7-94bec9b32a78

Az érdekes persze az, hogy az explorernek funkcionálisan alig van bármi köze
az excelhez (persze mindkettőt a Microsoft  fejleszti)l. Valamilyen
háttérben futó programelem azonban - ezek szerint - blokkol bizonyos
funkciókat.

Üdv. Hirschler András