[Csaladtortenet 2] Eszterházy gróf telepítési szempontjai

Szabó Előd szaeltan at gmail.com
2012. Május. 3., Cs, 16:18:34 CEST

Kedves Éva!

Köszönet az írásért, jó olvasni így maga valóságában az akkori helyzetet.
Egy kis saját vélemény:
Valóban nem sokat változott a világ - bár szerintem nem ugyan azt értették
hanyagságon és restségen akkor, mint ma.
A világ inkább a "munkáltató" oldaláról nem változott semmit, csak ma többet
kell dolgoznunk másokért, mint a jobbágyoknak...

A helyi jobbágyság sosem volt elég jó a telepítőknek, ennek okairól is
lehetne írni, én személy szerint kíváncsi lennék rá.
Pl. Nyíregyházára is úgy telepítették a szlovák eredetű "tirpákokat",
mondván, a korábbi (gondolom magyar) jobbágyság rest volt. Meg kellene
vizsgálni, mire volt rest? Mert ha nem hagyta magát bizonyos esetekben, az
nem restség.
(Próbáltam kerülni a száműzött "kizsákmányol" szót, pedig odaillik pár
helyre.)

üdv: Előd

Kedves Listatársak!

A mellékletben egy kis gazdaságpolitika az 1700-as évek közepéből.

Közgazdász szemmel nézve a világ nem sokat változik / ez saját vélemény / .

üdv. A Éva