[Csaladtortenet 2] anyakönyvek védelme

Domján Péter domjanpeter at citromail.hu
2012. Május. 4., P, 13:51:59 CEST

      Kedves Listatagok!
   Babcsányi István negatív tapasztalatának ellensúlyozására megemlítem, hogy Hódmezővásárhelyen, a Róm. kat. Plébánián minden anyakönyvet digitalizáltattak és csak számítógépen keresztül kutathatóak. Az eredeti anyakönyveket így kézbe sem lehet venni. Ezzel elejét vették  a rongálásnak  és a könyvek további romlásának esélyét  is minimálisra csökkentették. Ugyanezt tapasztaltam Szegeden, a Csongrád Megyei Levéltárnál is. Az anyakönyvi másodpéldányok  már ott is csak  mikrofilmen kutathatóak.
                                                                 Domján Péter