[Csaladtortenet 2] anyakönyvek védelme (mi ellen is?)

Erzsi Kovácsné keresone at gmail.com
2012. Május. 4., P, 22:22:36 CEST

Kedves Kutatótársak!

Az anyakönyveket igen is védeni kell! Sok-sok rongálásról, lap kitépésről
hallottunk már.Sőt lopásról is. Ezen kivül az anyakönyvi lapok
szétmállanak, morzsolódnak, törnek. Ezért kellene mindegyiket
digitalizálni, amig lehet.
Én is azért fotóztam le a hmvhelyi r. kat. anyakönyveket - természetesen
minden ellenszolgáltatás nélkül, ingyen -, mert nagyon rossz állapotban
vannak. Sokszor nem is legrégebbiek, hanem az 1800-as éveben illetve az
1900-as évek eleje, amikor rossz minőségűek voltak a papirok. Sok esetben a
papír beszívta a tintát vagy elszíntelenedett a tinta. Az 1900-as évek
elején találkoztam olyan anykönyvvel, amit tintaceruzával írtak.
Szerintem nem tiltás volna a megfelelő, hanem a digitalizálással lehetne
igazán védeni őket. Így a kutatók is nézhetnék, és a védelem is meglenne.
"A kecske is jól lakik és a káposzta is megmarad."

Üdvözlettel: Kovácsné Erzsi