[Csaladtortenet 2] anyakönyvek védelme (mi ellen is?)

Joseph J Jarfas jjarfas at gmail.com
2012. Május. 7., H, 17:05:03 CEST

A pénz mindig kevés, Kedves Ákos,

s bár ezen 'válaszom' nem oldja meg a Te 'problémádat', csak rávilágít a
nehézségekre.

Egy szlovák kutató érdekében én itt meglátogattam egy felekezet nélküli
temetőt, ami privát kézben van, de több, mint száz éves. Csak felkutatni
egy 60+ éves sírt is lehetetlen, mert nem hagyják az embert hozzáférni
az 'törzskönyveikhez', mivel olyan rossz állapotban vannak. S meg kell
fizetni a kutatást, ha kéred. Érintkezésbe léptem a profitmentes cég
vezetőségével és felajánlottam nekik a mormon filmezést, vagy
családkutatók önkéntes segítségét digitális adatfeldolgozáshoz ...
mindenféle kifogást hoztak fel, hogy ilyesmi nem lehetséges (nincs
anyagi fedezet, nincs elég komputer, személyzet, stb.).

Egy másik kis kutatást egyik tagunk érdekében tettem egy evangélikus
plébánián Ohio államban. Készségesen rendelkezésemre bocsátották a 100+
éves anyakönyveket - s lefényképeztem, amit tudtam - de dacára a
'kesztyűs kézzel' kezelésnek a hátramaradt por mennyisége megdöbbentő
volt. Felvettem az egyházi levéltár kerületi részlegével a kapcsolatot,
figyelmeztetvén őket az anyakönyvek állapotára - de ígéreteken kívül más
nem történt.

Üdv.     Jóska
Equinunk, PA - USA
jjarfas at gmail.com