[Csaladtortenet 2] Eszterházy gróf telepítési szempontjai Szák Szend, Bokod Oroszlány betelepülése

Éva Adorján adeva40 at gmail.com
2012. Május. 7., H, 17:38:55 CEST

Kedves Tamás!

Úrbéri telek az egy jobbágy birtokában volt az a földterület,amely után
adózott.
Az úrbéri telek állt belsőségekből / házhely, udvar, kert / és
külsőségekből / szántó, rét /. A belsőség rendszerint egy hold nagyságú
volt, a külsőség pedig vármegyénként és a földek osztályzata szerint 22-60
hold között változott. A fél, negyed , nyolcad  ú.telek fele, negyede,
nyolcada volt az egész teleknek.
Akinek a nyolcadnál is kisebb telke volt azt zsellérnek hívták / aki
lehetett,házas, vagy házatlan zsellér /

Az 1600-as években 1 porta 4 jobbágyi vagy 12 zsellérháztartást jelentett.

Üdv. A Éva