[Csaladtortenet 2] Vegyes vallásuak házasságkötése

Éva Adorján adeva40 at gmail.com
2012. Május. 13., V, 17:22:10 CEST

Kedves Listatársak!

A témában az alábbiakat " bányásztam " össze:

1. 1730. március 21-én III. Károly rendeletben szabályozta, hogy vegyes
házasságok csak katolikus lelkész előtt köthetők

2. 1751.aug. 19-én Mária Terézia rendeletben írta elő, hogy vegyes házasság
csak katolikus püspök engedélyével köthető

3. a mai időkben érvényes előírásról ezt találtam a neten

A vegyes házasság különös formája, ha mindkét egyház lelkésze jelen van a
házasságkötésen (ökumenikus esküvô). Ilyenkor – ha azt katolikus templomban
kötik – a katolikus pap (vagy diakónus) vegye ki a házassági nyilatkozatot,
a nem katolikus lelkész pedig imát és áldást mondhat. Ugyanígy, ha a
jegyesek megkapták a forma alól való felmentést, a katolikus pap részt
vehet a nem katolikus házasságkötésen, és szintén mondhat imát és áldást.
Csak az nem megengedett, hogy egymás után mindkét lelkész kivegye a
házassági nyilatkozatot, vagy egymás után mindkét egyház templomában részt
vegyenek a teljes házasságkötés szertartásán. „Kívánatos, hogy a
lelkipásztorok a más vallású közösségek lelkészeivel vegyenek fel
kapcsolatot, amelyet ôszinte becsületesség és bölcs bizalom hasson át”
(Matrimonia mixta), és ezen az alapon rendezzék türelmes megértéssel a
vegyes vallású jegyesek javára a nem egyszer kényes és nehéz kérdések
megoldását.

Hátha érdekel  valakit, netán házasságkötésre készül Isten áldásával  / én
már régen elkeltem, sajnos /

Üdv. A Éva