[Csaladtortenet 2] kérdés a mormon mikrofimek készítésének időpontjáról

Reisz T. Csaba retix at mail.datanet.hu
2012. Május. 13., V, 21:20:00 CEST

Két mormon mikrofilmezésről beszélhetünk.

1. Az egyházi anyakönyvek mikrofilmezése
Ehhez ld.:
http://videotorium.hu/hu/recordings/details/3480,Felekezetek_kozremukodese_az_egyhazi_anyakonyvek_leveltari_mikrofilmezeseben_a_mormon_akcio_idejen
1956. április 7-én indult el a gondolat, Borsa Iván fejéből kipattanva, de
változó intenzitással folyt az előkészítés, mígnem 1960 nyarán megérkeztek a
gépek és július 22-én megkezdődött a felvételezés. Évente kb. 600e felvételt
terveztek előállítani, és féléves adagokban kiküldeni. Az utolsó, 17.
filmküldeményt 1970 májusában küldték ki.
Az egész mormon akció legalaposabb feltárását éppen most végzem, év végére
(?) szeretném megírni a történetet, hacsaak nem juttat ki valaki a
mormonokhoz :-)
Hogy mik készültek el ennek keretében, az nagyjából a fent idézett előadáson
olvasható.
De holnap is akarnék erről beszélni, csak röviden.

2. A polgári anyakönyvek mikrofilmezése
Tolna Megyei Levéltárban folyt, hogy mikortól meddig és hogyan, és a
körülmények, nos, erről nem tudok és nem is akarok nyilatkozni.
r.