[Csaladtortenet 2] felmenők keresése

Joseph J Jarfas jjarfas at gmail.com
2012. Május. 18., P, 16:27:16 CEST

Kedves lista- és sorstársak!

A 'mormonoknak' ezrével (ha nem tíz- vagy százezrével) szólnak; tudnak
róla: az elírásokról is, meg a hiányosságokról, keresési limitációkról
is!:-(

Sajnos, még a dupla/tripla ellenőrzés sem biztosíthatja a talált nevek
helyességét, mert legtöbb önkéntesük, aki 'indexál', csak angolul tud (s
néha azt sem jól!).

A másik korlátozás meg ott van, hogy nincs elég 'szakemberük', akik a
fájlokat - akár digitalizált már, akár nem - kezelni tudják (meg azt is
észre lehet venni, hogy szervereik kezdenek túlterheltek lenni, tehát
lehet, hogy kapacitási nehézségekbe is ütköznek), ezért - néha - a
'javításból' még nagyobb 'szarvashiba' keletkezik.

S azt sem szabad elfelejteni, hogy a magyar adatbázisuk csak egy csekély
(majdnem elenyésző) része annak, amivel dolgoznak. Ők is próbálkoznak T.
Reisz Csaba által javasolt kutatói adatbázis hozzáféréssel, ahol a
kutatók maguk csinálhatnak javításokat, de ez csak elképzelés szinten
van - egyenlőre!:-(

Amilyen szépen kidolgozták (évtizedeken keresztül), a filmek másolását
és kikölcsönzését az egész világra, még abban is voltak hibák. Hát még
ebben a digitális 'nyilvánosságra' hozatalban! Évekig, ha nem
évtizedekig, fog tartani míg minden 'rendbe jön'.

Üdv.     Jóska
Equinunk, PA - USA
jjarfas at gmail.com

On 5/18/2012 3:56 AM, Amrein Ilona wrote:
> Nem lehet valahogy a mormonoknak szólni, hogy ezeket a szarvashibákat
> javítsák ki?
> A Bp. polgári anyakönyvekben is van hiba, pedig azt anyanyelviek
> csinálják, hát még ebben...

Ha mar itt tartunk lenne egy kérdésem.

Hogy lehet az hogy van olyan falu / varos aminek a nevére rá lehet
szűkíteni a keresést és van amikor meg nem ... próbáltam ekézettel vagy
anélkül nem akar rászűkíteni egyes helységnevekre ?
Ez másnál is előfordult?

Üdv.  András