[Csaladtortenet 2] foglalkozások

Tremmel Imre tremmel at citromail.hu
2012. Május. 25., P, 18:24:55 CEST

 Kedves Listatársak,

A rédei református anyakönyv utolsó lapjain vezették 1744-től 1802-ig évente, hogy kit választottak bírónak, törvénybírónak, kisbírónak, hegybírónak és "dékány"-nak, pár esetben olyan foglalkozást is írtak, hogy "futkosó"
Kérdésem, hogy mit takart akkoriban egy kis faluban a dékány foglalkozás? Azt sejtem, hogy valami iskolai dolog, a futkosó meg mai szóval talán ügyintéző?

Másik kérdésem, hogy a bíróválasztás mindenhol évente volt?
Olyat is olvastam már, hogy máshol 2 évente vagy 3 évente volt. Erre volt valami törvény, vagy mindenhol máshogy választottak?
Szép hétvégét, jó pihenést!
Imi