[Csaladtortenet 2] P.D.

Babcsányi István mcsteve at elender.hu
2012. Május. 28., H, 14:15:22 CEST

Igazad van, az egregius az "igazi" vitézlő (ezt alkalmazták a "vitézlő rend" tagjaira a 17. sz-ban), de jobb híján a perillustrist is így fordítjuk. A perillustris dominus a nemesek állandó jelzője, semmi plusz jelentéstartalma nincs.
Az "osztrák úr" segédletét fenntartásokkal lkezelném, nem tudom, mennyire járatos az újkori magyarországi latinság finomságaiban.