[Csaladtortenet 2] keresztnevek

Éva Adorján adeva40 at gmail.com
2012. Május. 29., K, 17:54:33 CEST

Kedves Mindenki!

Ugye milyen szép dolog a statisztika ?
Leírva és összesítve én is rácsodálkoztam egy-két dologra. Nagyon
meglepett, hogy felmenőim között egyetlen Mária van / vas megyei apai
nagyanyám /. Azon is meglepődtem, hogy ennyi Julianna összejött, nem
gondoltam, hogy a katolikusok között is ilyen népszerű volt ez a név, Vas
megyében különösen  / ma alig kapja valaki  ezt a nevet /.
A hagyomány és talán az ősök tisztelete is közrejátszott abban, hogy anyai
felmenőim közül a nagymamámat Erzsébetnek, az anyukámat Juliannának
keresztelték, én az Éva, a húgom a  Sarolta nevet kapta, unokatestvéreim
neve Erzsébet és Zsuzsanna.
A lányom már Marianna lett. Az is csak az elmúlt évek családfakutatása
során lett ismert előttem, hogy ez a név az 1700-as években milyen gyakori
és népszerű volt. Férjem felmenői között több Marianna ős szerepel. A lány
unokáim már Dóra és Noémi nevet kaptak, így a sor megszakadt / bár férjem
felmenői között megtalálható a Dorothea név is/.

A fiú nevekről csak annyit írok, hogy nálunk mindenki János volt, a
nagyapám, az apukám, az öcsém, és az ő fia is. A legfiatalabb Adorján
viszont már Dániel.

Köszönöm mindenki hozzászólását.

üdv. A Éva