[Csaladtortenet 2] Ítélet végrehajtás

József Németh jozsefnemeth424 at gmail.com
2012. Nov. 11., V, 10:12:29 CET

Régebben, mármint az 1800-as években a Vármegyeháza udvarán akasztottak,
ezt onnan tudom, mert Milfajt Ferkó betyárvezér életét kutatva kikutattam.
(1836.12.24.) Akkor még a várban volt a megyeháza, nem a jelenlegi helyén.
A későbbiekben is a várban akasztottak, de már nem a vármegyeházán, hanem a
börtönben. Ez kb. vele szemben volt. Ha bemész a várba, a várkapu után
balra van a Megyei Bíróság épülete, ehhez csatlakozott a börtön, ott
akasztottak. A várbeli börtön megszűnt, amikor Veszprémben Kádártára ahogy
megyünk balra felépült az új börtön, kb. 10 éve, de akkor a halálbüntetés
már nem volt érvényben. Summa summárum, a te emberedet a Vár. u. 19-ben
akasztották fel.
NJ