[Csaladtortenet 2] Emberemlékezet - Képeskönyv Nyíradonyról

Angéla Kustvall angela.kust at comhem.se
2012. Nov. 14., Sze, 19:21:55 CET

Gratulálok Zsolt!
Angéla

---- Original Message -----
From: "Pócsi Zsolt" <pocsimail at gmail.com>
To: <csaladtortenet at levlista.theka.hu>
Sent: Wednesday, November 14, 2012 7:00 PM
Subject: [Csaladtortenet 2] Emberemlékezet - Képeskönyv Nyíradonyról

Kedves Kutatótársak!

Örömmel tudatom, hogy több évi gyûjtõmunka, s majdnem egy évi
feldolgozás után elkészült a képeskönyv Nyíradonyról.
Több mint 80 nyíradonyi lakos, vagy nyíradonyi származású ember adott
kb 1500 fényképet, ezekbõl lett válogatva majdnem 400.
A legrégebbi fotó 110 éves, a Buzsik család, 8 gyermek és az
édesanyjuk az apának küldték a képet Amerikába.

Minden képhez van valamilyen leírás, mikor hol készült, ki van rajta,
milyen alkalomból, milyen történet kapcsolódik a képhez?
A gyûjtésnél, és feldolgozásnál tapasztaltam, hogy nagyon kevesen
írják rá a fényképek hátoldalára, hogy ki van  a képeken. Volt olyan
hely, ahonnan egy doboz fényképet kaptam, ls tízszer körbejártam
Nyíradonyt, hogy nagyjából meglegyen a névsorok, de volt olyan kép,
amit 20 embertõl kérdeztem meg, mire megtudtam, hogy az idõs néni a
képen azért kapott kitüntatést, mert 12 gyermekébõl 7 fiú volt, s mind
a hetet katonának nevelte, katonának adta.

300 példány készült a könyvbõl, a megjelenés óta pedig hozzák a
régebbnél régebbi fényképeket. :)))))

Üdvözlettel
Pócsi Zsolt!
Támogatott csatolmányok:gif, jpeg, gif, png, pdf; Max. méret: ~3 MB