[Csaladtortenet 2] Gaal György: Egyetem a Farkas utcában

István Szűcs altwien1 at gmail.com
2012. Nov. 16., P, 19:10:32 CET

Kedves Listatársak!

Ismét nagy *bűnbe estem*,ugyanis már ismert státuszom miatt ajánlhatok
nektek egy olyan könyvet,melyet egyenesen Kolozsvárról szállíthatok
hozzátok. Mégpedig nem is akár mikor, Jövő szerdán, vagy csütörtökön megyek
Pestre. Az utam Szatmáron keresztül vezet, és valaki biztosan tudja mi
ennek a jelentősége?!

Megpróbálva rövidnek és tömörnek lenni,íme:

A címben szereplő könyv kiadója a Scientia, a "Sapi" kiadója.
A mű alcíme: A kolozsvári Ferenc József Tudományegyetem előzményei,
korszakai, vonzatai.

Gaal tanár úr érdekes megközelítésben, az egyetem professzorai révén veszi
át az intézmény kialakulásától az időszakosnak mondható átköltözés és a
boldog visszaköltözést követő szomorú összeomlást megélt időszakot.

A már több évtizede munkáját Kolozsvárnak szentelő Gaal Györgynek e könyve
tulajdonképpen felfogható egy "jutalomjátéknak" is. Egyesülnek benne a
helytörténész Kolozsvár városát érintő cikkei, a művelődéstörténésznek a
helyi felsőoktatást bemutató munkái, a történész korszakokat átfogó
értékelései, és az irodalmat értő és tanító pedagógus nem középiskolai
szintű alkotókészsége.

Örömmel jegyzem meg, hogy tanár úr nem szakított a régi kolozsvári
hagyománnyal, s kötetét adattárral tette színesebbé! Ilyen pl a kolozsvári
egyetem magyar fő-és mellékszakot végzett hallgatóinak névsora (1926-1939),
vagy az erdélyi felsőoktatási Kronológia. Az egyes karok bemutatásakor
előkerültek az egyetemi évkönyvek,és nem kell csodálkozni azon sem, hogy
egyik másik professzor végzősei és tanársegédei is korrekt listába vannak
szedve!
A közel 10 oldalnyi jegyzet mellet 20 oldalnyi névmutatót találunk. Ez
azért már elárulhat valamit!!!

A könyvet érdekessé teszik még az oktatók és professzorok Házsongárdi
sírjainak fényképei, eddig nem látott városi fotók, valamint korai képek.

A könyv 428 oldalon, közel 18 fejezetben teljesül ki!

Kedves Listatársaim! Összesen 300, azaz 300 példányban jelent meg a könyv!
Jelenleg én 10 példány felett rendelkezem, ennyit biztosan meg tudok
szerezni nektek!

Az én hozzájárulásom a kellemes élményhez annyi lehet, hogy a könyvre
igényt tartók részére Tanár úrtól névre szóló ajánlást kérek!

Végén pedig beszéljek az árról is. Továbbra is vallom, és tájékoztatás
végett közlöm: az általam ajánlott könyvek értékesítéséből   *n e m  jutok
bevételhez*    !!!!
Ez az én  saját lelkiismeretem szerint végzett misszióm. Egyrészt
Erdélyország megismertetése,másrészt a MACSE tagjainak minőségi
forrásanyaghoz való juttatása.

Tehát az a *65 RON* amely az árat képezi, a megrendelésetekkor a kiadóhoz
folyik be általam és nem engem gazdagít! Forintban ez a mai napon -ha jól
számolok-* 4355 HUF*-ot tesz ki!
Remélem nem javul pár nap alatt annyit a RON, hogy módosítani kelljen az
áron! :-)

Tehát, amennyiben valakit érdekel a könyv, szívesen várom a jelentkezését!!!

Üdvözlettel, István

--
*"..., mindég ifjan, sose vénen, mint egy Árpád-házi király** magyarjainak
szívében." (W.S.)

Üdvözlettel, István*

*U.i.: Családkutató társaim a Xantusz könyveket Budapesten és postai úton
is átvehetik!
*
*
*