[Csaladtortenet 2] családfa WORDben - alakul

Szabó Előd szaeltan at gmail.com
2012. Nov. 18., V, 22:15:24 CET

Köszönök minden választ WORD témában.
Mivel e program egyre inkább kezemre áll, ezzel csinálom, lassú, de már pár dologra rájöttem, így már fele annyi a szenvedés...
A vonalhúzós-szövegdobozos változat működik a legjobban és a végeredmény is szép.

Próbáltam a GenoPro nagyon rugalmas rajzolható felületét is, de mire mindent úgy eligazitok, kicserélek, kitörölök, hogy elférjen egy A/4-en,
addigra Wordben is megvan (leginkább a számomra felesleges genogramok, - négyzetek és körök - és az azokból kiálló vonalkák eltüntetése okot gondot).
A legnagyobb baj a programokkal, hogy sosem azokat az opciókat és nem úgy írják ki, mint ami éppen kellene egy adott személynél.
Pl. én szeretem megválasztani, hová van értelme kiírni a települést, a foglalkozást, halálokot, egyéb érdekességet...
Ezt leginkább csak csak "kézzel" lehet (ha már a Wordöt kézimunkának vesszük....)

Sokan írtátok, hogy a  szöveges változatot ajánlják. Lényegesen egyszerűbb lenne, akár a családfa-szoftverből exportálni, de akár a saját füzetemből családkönyszerűen begépelni az adatokat, - kész is lenne pár hét alatt!! - de én egy "igazi" családfás könyvet szeretnék, amit nézegetni is jó.

köszönettel:
Előd