[Csaladtortenet 2] Pompos 1449

Hegedűs család hegedus.csalad at t-online.hu
2012. Nov. 27., K, 21:52:52 CET

Kedves Béla!

A MOL honlapján a középkori oklevelek keresőjében a "Pompos" névre nem jött találat, viszont a "Pomp*" keresőszóra (a regesztákban) igen. Többek között egy 1449-es oklevél, amelyre az általad megadott könyv is utal. A regeszta szerint azonban a ferences szerzetes neve nem Pompos, hanem "Pomped". Mivel nem vagyok járatos a középkori iratok olvasásában, nem tudom, ki olvasta félre, Karácsony vagy a regesztakészítő, de a DL014212 sz. oklevél beszkennelt képén leellenőrizheted. Rövid silabizálás után megtaláltam az első oldalon a főszövegben alulról a 9. sor közepe táján: "Michaelem dictus pomped (?)"

Üdvözlettel
Hegedüs Gyula

__________ ESET NOD32 Antivirus - Vírusdefiníciós adatbázis: 7738 (20121127) __________

http://www.eset.hu