[Csaladtortenet 2] Orosz hadifoglyok kutatása

Éva Adorján adeva40 at gmail.com
2012. Okt. 1., H, 13:12:01 CEST

Kedves Listatársak!

Nagyon szépen köszönöm a témában küldött leveleket. Sok hasznos információt
kaptam.

Olvasva a történeteket ismét megfogalmazódott bennem: minden család élete
egy kész regény.

Van aki nem tud, vagy nem akar beszélni a vele történt eseményekről.
Megértem őket.

Viszont az is jó, hogy vannak olyan emberek, akiket olyan adottsággal,
tehetséggel áldott meg a sors, hogy tényleg regényt is tudnak írni belőle.
Talán nem  is tudják, hogy írásaikkal sokszor mekkora segítséget tudnak
nyújtani nehéz élethelyzetbe került embertársaiknak.
Én személy szerint három irónőre gondolok hálával, Szabó Magdára,
Janikovszky Évára, és Polcz Alainre.
Az ő írásaik nyújtották nekem a legnagyobb segítséget a gyász
feldolgozásában.

De  egy-egy rövid levélben leírt élet-esemény is sokszor helyre tudja tenni
az embert, ha néha úgy érzi, hogy ő a világ legszerencsétlenebb
teremtménye.

Eszembe jut mennyi, a  II. világháborúval összefüggő hadifogoly történetet,
háborús eseményt hallhattam fiatal koromban idősebb családtagoktól,
munkatársaktól, néha már untuk is. Vajon 50-60 év múlva ugyanígy fogják
összevadászni őket a bennünket követő családfa kutatók?

Üdv. A Éva