[Csaladtortenet 2] [MACSE: 5440] Nógrád

Szemán József jszeman at citromail.hu
2012. Okt. 29., H, 15:17:43 CET

 Kedves András!
Ma voltam a levéltárban és a mindig segítőkész Galcsik Zsolt a kérdések felsorolása után hozta a következőket:Nagy Iván ismert könyve:260-261 oldalKempelen Béla: Magyar nemes családok II. kötet 468 oldalGondolom ezeket ismered, de nem árt az ismétlés.

Az 1735-ből való nemesség kihirdettetési jegyzőkönyv (vagy nemtom, mi a jó neve) eredeti okiratot. Ez nem tartalmazza a családi pecsétet, hanem a kihirdető pecsétjét.

Ahogy ott jártam és beszélgettünk, előkerült az idén a Nógrád Megyei Levéltár kiadásában megjelent "Nógrád vármegye nemesi közgyűlési jegyzőkönyveinek regisztrái 1670-1672     1683-1685        1686-1689 " kétkötetes mű is, amit nyomban megvettem.  A személy és helynévmutatókban: Bulyovszky Dániel (egregius, nobilis) 19 hivatkozás,Bulyovszky (Bulyowszki) Ferenc (generosus, nemzetes, és vitézlő, egregius) 31+22=54 hivatkozás van
Kérdésem: Az idézett kihirdető oklevélből kérsz másolatot, a jelzett 2 könyv érdekel-e ( 2x2000Ft) ?
Üdvözlettel:			 Szemán Jóska