[Csaladtortenet 2] Számvéber Norbert-ww2 portál

István Szűcs altwien1 at gmail.com
2012. Okt. 29., H, 21:02:00 CET

Kedves Listatársak!

Szomorú hírt kell közölnöm veletek!

Leginkább azok ismerhették-a lehetőséggel együtt-, akik a II. vh-us
időszakot kutatták, de mindig volt válasz az I. vh., 1848-49-es
szabadságharc, de még az 1700-as évek Magyarországon szolgáló
Habsburg-tisztjeivel kapcsolatban is.
Számvéber Norbert volt az, aki akár már a levélben feltett kérdést követő
2. órában is küldte a választ, vagy irányított megfelelő irányba. Ő a
Hadtörténetiben dolgozik, legutóljára osztályvezető volt, hivatásos tiszt.
Tegnapi érdeklődő levelemre ma kaptam egy rövid választ tőle,melynek
lényege: az általa és szintén nagyon jól felkészült és szolgálatkész társai
által működtetett portál mára már csak történelem!
Hatalmas veszteség érte a katonai témában kutatókat annál is inkább, mert
pl Norbert tudása akár a magyarországi német haderővel kapcsolatban, akár
nemzetközi szinten szinte pótolhatatlan! Fejből napra készen mondta, hogy
melyik egység mikor hol harcolt, mi volt a hadrend, mik voltak a
veszteségek, stb, stb. Egy lexikon az az ember.
Nem tudom pillanatnyilag mi okozhatta a krachot, de a Hadtörténeti
állományában sem jelenik meg a neve. Legalább is a web lapon.
Könyveket is írt, úgy, hogy remélhetőleg tudását ezen túl is
kamatoztathatjuk, még több szakirodalomban.
Sajnálo, a ww2 egy fejezet volt a hadtörténet-kutatásban.

S még valami!

Nem tudom, hogy valahol megvan-e még az a sok kérdés, adat, információ, ami
a ww2 működése során aktuális volt. Ám egy biztos: a közösség, a közönség
számára elveszett! Azokat már nem találtam sehol! Ez pedig az adatvesztés
egyik formája!

István

--
*"..., mindég ifjan, sose vénen, mint egy Árpád-házi király** magyarjainak
szívében." (W.S.)

Üdvözlettel, István*
**