[Csaladtortenet 2] Anyakönyvi adatok kutatása

Éva Adorján adeva40 at gmail.com
2012. Sze. 11., K, 11:53:14 CEST

Kedves Listatársak!

Újból kézbevettem a már szinte véglegesnek mondható családfáimat,
amelyekben azért akadt még egy-egy hiányzó adat, rejtély.

A mormon adatok segítségével / nem az indexált adatokkal /, sikerült szinte
minden lyukat kitöltenem. Ismét hála nekik és köszönet érte minden
adatrögzítőnek, éljen bárhol.

Igaz, hogy sok névelírás van, de aki sok időt töltött a levéltárban az
anyakönyvek kutatásával, többnyire kitudja következtetni a helyes nevet,
néha csak a keresztnév, a helyiség, az évszám, vagy a vezetéknév
töredékének beírásával.

Korábbi kutatásaim során kijegyzeteltem a házassági és a halotti adatokat
is, az ott szereplő évszámokkal. Most az adatok egybevetésével, sok
keresgéléssel sikerült eredményre jutnom.A levéltárban nincs mindig idő és
energia az ilyen keresgélésre.

Azért kell  elsősorban a mormon adatrögzitőknek köszönetet mondanom, mert
nekem, - és azt hiszem mi vagyunk többségben -  vidéki felmenőim vannak.
Budapesten élő ,vagy az utóbbi években ott élt hozzátartozóm elvétve akad,
őket ismerem a családi adatokból, no és az ő gyökereik is vidéken
találhatóak.

Ezért is úgy gondolom, ha egyszer adatrögzítésre adom a fejem inkább
szűkebb hazám adatait választom, és erre buzditok minden kutatótársamat.

Télen átnéztem Szombathely összes halotti bejegyzését, hogy megtaláljam Vas
megyében maradt hozzátartozóimat.

1895-től 1975-ig hiánytalanul fenn van a mormonoknál 80 év, évente átlag
800-1000 halotti feljegyzéssel. Mennyivel könnyebb lett volna, ha ezt is
indexálja valaki, igaz sok értékes és érdekes információval lettem volna
szegényebb.

Az sem közömbös mennyi idő és anyagi megtakarítást nyertem a mormonok és
rögzítőik segítségével !

Üdv. A Éva