[Csaladtortenet 2] Kincset érő adatbázisra bukkantam!

Reicher Péter reicher.peter at t-online.hu
2012. Sze. 19., Sze, 22:24:16 CEST

Kedves Kutatók!

Káprázatos leletként bukkantam rá a "Mobile Cultural Objects Classified in
National Cultural Heritage" román oldalon!

Aki még nem ismeri, annak melegen ajánlom! Igazi kihívás a több tízezer
román műtárgyak közt kutatni, így például:

- A kolozsvári Bánffy palotában őrzött képek virágcsendéletekre szűrt
csoportjában: http://www.cimec.ro/scripts/PCN/Clasate/lista.asp

- Sok még a meghatározandó a román főúri pecsétek területén is:
http://www.cimec.ro/scripts/PCN/Clasate/lista.asp

- kicsit eldugták (necunoscut) a Kemény sírkövet,
http://www.cimec.ro/scripts/PCN/Clasate/detaliu.asp?k=618FD39FD530443D928991
4FA09AEF8C, de azért még nincs átfaragva

- Aradon nem maradt 48-as emlék, csak fajansz:
http://www.cimec.ro/scripts/PCN/Clasate/lista.asp

- Aki még nem látogatta meg IASI gyűjteményt, annak:
http://www.cimec.ro/scripts/PCN/Clasate/lista.asp

- én persze portrék után kutattam:
http://www.cimec.ro/scripts/PCN/Clasate/lista.asp

- rá is kellett kattintanom majd mindegyikre, míg a "Portret de bărbat" alól
előbukkant Barcsay Kálmán,
http://www.cimec.ro/scripts/PCN/Clasate/detaliu.asp?k=A6EBA100867A42E4AAA47F
D8801672A2

- Barabás Miklós portréja például "Scola maghiara"
http://www.cimec.ro/scripts/PCN/Clasate/detaliu.asp?k=BAA3FD3F87BB48BA9D3DB8
BA9CE6AF4F

- A numizmatikai szekció nagyon erős, 5339 tétellel:
http://www.cimec.ro/scripts/PCN/Clasate/lista.asp

- ennek ellenére Béla ezüstjét XIII. századi érmének írják, noha rá van írva
az éremre "BELA". A linket most nem fogom kikeresni a 107 oldalból.

És akkor még nem is néztem végig a népművészetet, a képeslapokat, a
könyveket,...

Millió jó böngészést,

Üdvözlettel:

Reicher Péter