[Csaladtortenet 2] köszönet és Lapitz család

László Pataky laszlo.pataky at gmail.com
2012. Sze. 20., Cs, 10:57:37 CEST

Kedves Ádám!

A Lapitz név német nyelvterületen nem annyira ritka, több család, illetve
település is viselte, viseli ezt a nevet. A Mecklenburg-Előpomeránia-i
Lapitz nevét például a szláv lapa (pata, karom), illetve lapica (csapda,
verem) szóból vezetik le az etimológusok. (Paul Kühnel: Die slavischen
Ortsnamen in Meklenburg)

üdv, pl