[Csaladtortenet 2] pozitív tapasztalat

József Németh jozsefnemeth424 at gmail.com
2012. Sze. 26., Sze, 19:19:40 CEST

Kedves Solymosi Tamás!
Felvetett javaslatodra, miszerint nem csak a kutatóhelyeket, de az ott
dolgozó lelkes szakembereket, levéltárosokat is díjazni kellene, az
alábbiakban válaszolok.
Nagyon is jól tudjuk, hogy a kutatóhelyek, a levéltárak alkalmazottakkal
dolgoznak. Ezektől a szakmai alkalmazottaktól függ a kutatóhely megítélése:
az ő szakmai hozzáértésük, nyelvismeretük, lelkiismeretességük és általában
a kutatókkal (azaz VELÜNK) való viselkedésmódjuk, segítőkészségük. Külön
díjat egyelőre nem tervezünk létrehozni nekik, mert legalábbis én, azt
gondolom, hogy AZ ÉV KUTATÓHELYE díjnál kellőképpen kiemeljük a -ma ivatos
szóval élve- "humánerőforrást", vagyis a dolgozókat is. Ha ott lettél volna
az idei január 15-ei díjátadásunkon, ott tapasztalhattad volna, hogy
mennyire nagy hangsúlyt helyeztünk a dolgozókra. Vagyis nem csak a kalocsai
érsek úr volt ott, hanem a két hölgy dolgozóból, aki a projektet vitte az
egyik (a másik betegség miatt nem tudott részt venni) és a Bécsi Levéltár
magyar részlegéből a kiküldő MOL és HM vezetőin (igazgatóhelyettes és
ezredes úr) az ott dolgozó mind a három szakember jelen volt, mert mindenki
tisztában volt vele, hogy a díj nekik (a két kalocsai hölgynek és a három
bécsi levéltárosnak) szól igazából.
Tehát, az idei díjnál sem fogunk megfeledkezni arról, hogy a kutatóhelyeken
EMBEREK dolgoznak.
Tisztelettel: Németh József projektfelelős