[Csaladtortenet 2] érdekesség

c. h. baiersdorf c.h.baiersdorf at t-online.de
2012. Sze. 28., P, 18:03:07 CEST

Kedves Tamás,
hogy mi lenne "illendo"", azt nagyon nehéz megállapítani, illetve
egyeztetni.
Mindenesetre biztos vagyok benne, hogy senki Osztrák, vagy osztrák
intézet nem látná kötelességének, WEB-lapjait magyarul - s ha magyarul,
hát miért ne a monarchia összes népeinek nyelvén is megjelentetni ....
Hányszor tíz nyelvet beszéltek vajon a monarchiában??  S ha csak a
legfontosabbakat vennénk, a magyarral együtt akkor is lenne egy-két
maroknyi..
No de, ami biztos, az biztos: németül megtanulni, az nem az Osztráktól
függ, hanem mito"lünk, s azt ajánlanám minden magyarnak!
Szerintem magyarok számára pont olyan fontos lenne, németül tudni, mint
angolul. So"t, rengeteg körülmény közt, bizonyos szakmákban, stb.,
/sokkal-de-sokkal/ fontosabb és hasznosabb! Ezekhez a "szakmákhoz",
"körülményekhez" tartozik a /családkutatás /is, a /történészetröl /nem
is beszélve!  ...
Aztán: Ausztriába akár minden hétvégén kirándulhat a magyar, nyugati
részekro"l pedig naponta, és Németország sincs messze: itt a gyakorlati
hasznosságnak a másik magyarázata ... a praktikusság.
Rengeteg érvet lehetne felsorolni...   Például: német újságokat,
könyveket olvasni; rádiót, német TV-t hallgatni, érteni, élvezni tudni -
ez csupán /ketto" /lenne a leglényegesebb, legfontosabb érvek közül.
....  Óriásival nyitná, szélesítené a /mu"velo"dési láthatárt/ ..
közelítene "Európához" ...
...  Remélem, nem veszed/veszitek rossz-néven, hogy hozzászóltam ..
rég óta nyelvem hegyén ez a téma, és örülök, hogy alkalmam adódott, pár
szót róla elmondani.
Üdvözlettel,
Kristóf