[Csaladtortenet 2] balog

"Balog Pál [Gmail]" pbalog at gmail.com
2013. Ápr. 5., P, 10:00:26 CEST

Kedves Listatagok!

Balog Pál vagyok, most csatlakoztam ehhez listához egy kedves vásárhelyi
hölgy ajánlására, az alábbi családnevekben vagyok érdekelt:

Balog
Balogh
R. Balog
R. Balogh
Rácz Balog
Rácz Balogh
Rácz-Balog
Rácz-Balogh

Hódmezővásárhelyen születtem (jelenleg Pécsett élek), felmenőim az
1800-as évek elejéig igazoltan vásárhelyiek voltak, egyelőre idáig
sikerült hiteles dokumentumokkal alátámasztott módon felkutatnom a
családfámat.

Van valószínűsége annak, hogy 1600-1700-as években Parasznya faluból
(Borsod megye) származott el a vásárhelyi családágunk ősapja, református
tanító, vagy lelkész hivatása útján. Ez a település közel van az "ősi"
Balogok fészkéhez, mely mostanra Szlovákiában található - pl. Balogvár,
Vámosbalog, Rimaszombat, Rimaszécs, melyeket a Balog nemzetség három
ismert ága az Atfy, a Széchy és a Derencsényi birtokolt.

Célom ennek a családi legendának - mint hipotézisnek - az igazolása,
vagy cáfolása, miközben családfám hitelesen mélyül, gyarapszik.

Y-DNA haplogroup-om: R-M269 (R1b1a2), a deepclade teszt folyamatban,
mely valószínűleg U106 - L48+ lesz
mtDNA haplogroup-om: H1

Üdvözlettel:
Pali