[Csaladtortenet 2] segitség kérés helytörténet kutatáshoz

banvolgyi kalmanne bkalmanne at citromail.hu
2013. Ápr. 6., Szo, 15:52:50 CEST

 Kedves Lista Társaim,segítőim! Már sokszor kaptam ötletet ,segítséget az  áldozatkész kutatásotok és feldolgozásotok kapcsán.Most egy kis segítség  kéne. Családfakutatásom során gyakran helytörténeti  témába is bukkanok.Ez az eset is ilyen.A családi ágak vizsgálata során egy  adakozási listán találtam rokont és az ajándékozási cél:Nagypénteki Református Árvaház-később  Erzsébet"-Budaörs Kamaraerdőben átadott Intézmény 1900.október 19-én.Meglepett  Budaörsön nőttem fel soha nem hallottam róla-elkezdett a dolog  érdekelni kutatni kezdtem.( Az épület megvan -1945-ben  államosították-szociális lakás lett) Fantasztikus társadalmi összefogás  eredményeként jött létre Jókai család nagyszerű segítségével is.Építész:Sándy  Gyula Fotós: Gaszleth Gyula  A netten nem sok anyagot találtam-Ráday Levéltárban  egy -egy.Vasárnapi újság 19000 októberi számában 1 cikk ,két fotó. Ami kérés lenne. hol találhatnék fotókat-az ottani  életről valami leírást.Szándék egy kis fűzet összeállítása az ERZSÉBET  árvaházról.Hogy ne terheljem a levelező listát kérném magánba,ha tud valaki segíteni. a szándékomról megjelent cikk:  http://www.minalunk.hu/Budaors/hirek/6492/477/113evvelezelottarvahazepultKamaraerdoben     köszönöm Bánvölgyi Kálmánné   email: bkalmanne at citromail.hu