[Csaladtortenet 2] Egy cikk a családnevekről

Babcsányi István mcsteve at elender.hu
2013. Ápr. 10., Sze, 23:34:13 CEST

Kedves György!

Köszönjük szépen.
A oldalról továbblinkelve pedig rábukkantam A pest-budai görögök c. könyvre,
ajánlom mindenkinek:

http://www.sulinet.hu/oroksegtar/data/magyarorszagi_kisebbsegek/gorogok/a_pest_budai_gorogok/pages/magyar/000_konyveszeti_adatok.htm

Ezen belül a Görög családtörténeti mozaik fejezet:

http://www.sulinet.hu/oroksegtar/data/magyarorszagi_kisebbsegek/gorogok/a_pest_budai_gorogok/pages/magyar/020_csaladtorteneti_mozaik.htm

Bocs, ha volt már, én nem ismertem.

Egyúttal megragadom az alkalmat, hogy a Boráros család leszármazottjaként
tiltakozzam a család görögként való feltüntetése ellen. :))
Félreértés ne essék, nem a görögséggel van problémám, hanem azzal, hogy ez
egy óriási baromság. Valami hülye kispekulálta, hogy a Boráros név a görög
vorárosz szóból származik (van egyáltalán ilyen?) és mindenki kritika nélkül
átvette ezt a tévhitet. A valóságban tüchtig római katolikus magyar család a
Csallóközből.

B.I.